20 Aralık 2023 Çarşamba

Kendini DE sevmek: Son

2023 konusu olarak zor bir konu seçtim, kendimi de zorladım gerçekten enine boyuna düşünmek ve kendimi bir iğne boyu olsun geliştirebilmek için bu konuda. Çalıştığım ana temaları şöyle özetledim bak:

Tabii bunların alt temaları, şeytanın ayrıntıda gizli olduğu noktaları var ama genel anlamda sanırım şu çizelgeyi layıkıyla başarabilirsek, kendimizi de layıkıyla sevebiliyoruz diyebilirim.. 

Kendini sevmek, baştan belirttiğim gibi DE eki olmaksızın çok yanlış bir noktaya gidiyor. Özellikle sınırsız özgüvenin narsistik kişilik yapısına hızla evrildiği şu çağımızda, herkesin ama özellikle de hiçbir özelliği ve artısı olmayanın kendini en çok beğenen olması ve bunu sosyal medya yoluyla haykırması, sürekli bir "görün beni, beğenin beni" ihtiyacıyla çevrelenmiş kitleler olmaya doğru hızla gidişimiz beni üzüyor evet.. O nedenle, kendinizi de sevin derken, öncelikle insanı, insan olduğu için sevin diyorum. Bu anlamda "önce kendinizi sevin"cilerden ayrılıyor, "önce hümanizm" diyorum.. Çünkü bir insanı yanlışıyla, hatasıyla, kötü yönleriyle de sevebilirsek, onu anlamaya ve kabul etmeye uğraşırsak, o zaman kendimizi de kötü yönlerimizle, başarısızlıklarımızla, hatalarımız ve zayıflıklarımızla kabul edebilir, anlayabilir ve sevebiliriz. Benim düşüncem bu, elbette doğru olan budur demiyorum. Bütünden parçaya inmek, parçadan bütüne ulaşmaktan çok daha kolay geldiği için böyle düşünüyor da olabilirim :)

Umarım bu 12 yazılık macera hoşunuza gitmiş, sizi düşündürmüş, sorgulatmış, belki de yeni alışkanlıklar kazanmaya motive etmiştir. Bu konu benim için bitmedi, daha yolun başında olduğumu biliyorum. Bakalım 2024 bana neler getirecek ve kişisel gelişimim, sorgulamalarım, anlam bulma arayışım ve ihtiyacım nasıl evrilecek :) 

Herkese güzel bir sene dilerim. Aralık 2024'te görüşmek üzere!