1 Ocak 2021 Cuma

İyi yaşlanmak

Bu kavramla bizi 20 yaşımızda tanıştıran Gelişimsel Psikoloji hocamız geldi aklıma. O zamanlar 45 yaşlarındaki bu adamcağızı hem yaşlı bulurdum hem de öhöm baya çekici. Yaşımın iki katı yaşındaki birini neden çekici bulduğumu düşünürken, şunu fark ettim: Bazı insanlar diğerlerinden farklı yaşlanıyorlar. 


Orasını burasını estetikleten, dış görüntüsüyle sürekli bir kavgası olan ve sonunda da aynı estetikçinin elinden çıkmışçasına sıradanlaşan insanlardan bahsetmiyorum. Bazı insanlar çok güzel yaşlanıyor be, yani içten bir tazelikle yaşlanıyorlar. Hani sonbahardan toplanıp kilere konan ve baharda hafif buruşmuş ama ısırdığında şahane bir tat veren elmalar gibi. İçlerinde bir tazelik kalıyor.

Dört kollu terazi yöntemim var ya benim, sadece fiziksel ya da psikolojik sağlık değil bilişsel anlamda yani beynimizi aktif tutarak ve sosyal anlamda yani insanlar arası ilişkilerde etkin kalarak yaşamayı anlattığım hani.. Hah işte o da aslında sağlıklı yaşamanın, sağlıklı yaşlanmanın tek yolu bence.. 

Nasıl yaşlanmak istiyorum biliyor musun blog.. Görüntümden şu an aldığım keyfi koruyarak, sevdiğim bir spora (yüzmeye mesela!) devam ederek, şimdi çocuklarla yaptığım gibi ileride de tek başıma kaldığımda radyoda sevdiğim bir şarkı çıkınca elimde ne varsa bırakıp dans ederek, yolda gelip geçene laf atmaya, hal hatır sormaya ve gülümsemeye devam ederek :) Meraklı olmaya, neymiş bu ya diye bakmaya devam ederek, teknolojik gelişmelerden, sanattan, kültürden kopmadan güncel kalmayı başararak. Biraz da yaramaz olarak, hani bir şey yaparsın kimseye kötülüğü dokunmaz ama yine de suçtur da kendi kendine kikirdersin.. Öyle işte, evet inşallah öyle bir yaşlı olacağım ben! Ha bir de saçlarım bembeyaz, pırıl pırıl ve upuzun olacak. Evet!

Foto: Botanik parkında hayatı bir sezondan ibaret bir güzellik..